周凉初. Jade

热闹只是一时的消耗品 而撑起你人生的是整个孤独

【追光者·自翻英文版】

ZERZER:


如果说你是海上的烟火
If I say you are a firework on the sea
我是浪花的泡沫
I am the foam of the spray
某一刻你的光照亮了我
In that moment your light kindle my way

如果说你是遥远的星河
If I say you are a distant Milky Way
耀眼得让人想哭
so dazzling that I'm so grieve
我是追逐着你的眼眸
I am chasing your beautiful eyes 
总在孤单时候眺望夜空
when so lonely I'll looking the night sky

我可以跟在你身后
I wish I could follow you 
像影子追着光梦游
like shadow chasing after the flame
我可以等在这路口
I wish I could wait for you here
不管你会不会经过
can I've the honor of seeing you 
每当我为你抬起头
Every time I raise my head for you 
连眼泪都觉得自由
my tears will freedom of trickle 
有的爱像阳光倾落
Some love will fall down like sunshine
边拥有边失去着
but I got and lost at the same time

如果说你是夏夜的萤火
if I say you are a firefly in the dark
孩子们为你唱歌
and children will sing a song for you
那么我是想要画你的手
But for me, just want to draw your hands

你看我多么渺小一个我
look at me,so tiny and so slim me
因为你有梦可做
have a dream because of you
也许你不会为我停留
Maybe you won't stay here for me
那就让我站在你的背后
can you let me follow your way silently

我可以跟在你身后
I wish I could follow you 
像影子追着光梦游
like shadow chasing after the flame
我可以等在这路口
I wish I could wait for you here
不管你会不会经过
can I've the honor of seeing you 
每当我为你抬起头
every time I raise my head for you 
连眼泪都觉得自由
my tears will freedom of trickle 
有的爱像大雨滂沱
some love like the gale and the rainstorm 
却依然相信彩虹
but I still believe the rainbow 











评论
热度(39)
  1. 共1人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© 周凉初. Jade | Powered by LOFTER